Zmiany w turbosprężarka polegały przede wszystkim na eliminacji wydzielanych spalin oraz wydajności i trwałości tego elementu.
Wersją podstawowa turbosprężarki jest wersja bez zaworu. Dalej wyróżniamy turbosprężarki z zaworem upustowym. Zawór zamontowany w tym typie turbosprężarki ma na celu zmniejszenie zbyt szybkiego obracania się układu wirującego.Kolejny rodzaj to turbosprężarki ze zmienną geometrią VTG.
Zmniejszanie geometrii sprawia, ze łopatki turbiny zmieniają kąt ustawienia, dzięki czemu nawet przy małych obrotach silnika praca turbosprężarki jest bardzo efektywna. Turbosprężarki z dwustopniowym systemem doładowania są niczym innym jak połączeniem dwóch turbosprężarek mniejszej i większej. W początkowym zakresie obrotów silnika pracuje tylko mniejsza turbosprężarka. Później po otwarciu przepustnicy zaczyna działać druga.Na górnym pułapie obrotów silnika pracuje tylko duża turbosprężarka.
Ten typ turbosprężarki jest stosowany w najnowszych samochodach.V16 ? oznaczenie silnika widlastego składającego się z 16 cylindrów.Jest idealnie wyważony podobnie jak V12.
Jego największą wadą jest ogromne spalanie nawet w porównaniu z silnikami V12 i skomplikowana budowa jak i serwis.
W historii powojennej motoryzacji tylko 4 auta zaopatrzone były w tego rodzaju silnik.8 lipca 1987 zaczęto konstruować ten "specjalny silnik" pod kryptonimem GOLDFISCH 1991, w 1991 roku Cizeta Moroder V16T i w 1995 Jimenez Novia.
Prototypy Rolls-Royce'a i Cadillac Sixteen nigdy nie weszły do seryjnej produkcji. Był stosowany do napędu lokomotyw, w tym polskiej lokomotywy SP47.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/V16TIR-y), ale nie ma dwóch pasów rozdzielonych zielenią.
Niektórym bardzo się spieszy, więc podejmują ryzykowne manewry wyprzedzania, co czasami kończy się tragicznie. Mimo, że ostatnio wypadków drogowych jest coraz mniej w Polsce, to nadal jest dużo do zrobienia.Młody kierowca powinien wiedzieć jak unikać kolizji, jak wyjść z poślizgów, itd.
Tego jednak w polskich szkołach jazdy nikt nie uczy..