chłodnictwo przemysłowe Warszawa

Naprawa samochodowej klimatyzacji

chłodnictwo przemysłowe Warszawa Wiele osób decyduje się na korzystanie z samochodowej klimatyzacji.
Wobec tego zwracają one uwagę na to, czy samochód, który chcą kupić, zapewnia im dostęp do klimatyzacji.
Dzieje się tak dlatego, że późniejszy montaż klimatyzacji w samochodzie związany jest z potrzebą poniesienia pewnych kosztów, jednak trzeba przyznać, iż nie są one zbyt wysokie, a wobec tego klimatyzacja często montowana jest także w samochodach posiadających już pewien okres użytkowania.

Trzeba przyznać, że samo korzystanie z klimatyzacji w samochodzie jest bardzo proste.

Wystarczy ustawić odpowiednią temperaturę klimatyzacji, aby móc cieszyć się odpowiednią temperaturą w samochodzie.

Czasami jednak muszą być przeprowadzane naprawy samochodowej klimatyzacji, których bardzo chętnie podejmują się wszyscy mechanicy.

Niewielkie chłodnie domowe

W sprzedaży dostępne są różnego rodzaju chłodnie.
Zwykle te chłodnie, które kupowane są do domu posiadają niewielkie rozmiary.
Jednak trzeba przyznać, że nawet niewielkie chłodnie są większe od zwykłych zamrażarek, dlatego ich posiadanie jest bardzo pożyteczne dla osób zajmujących się domową garmażerką.
Takie domowe chłodnie mogą być wykorzystywane nie tylko przez osoby zajmujące się domową garmażerką, ale też przez osoby posiadające większą rodzinę i robiące w związku z tym większe zakupy żywieniowe. Dlatego kupowanie domowych chłodni jest jak najbardziej opłacalne i są one bardzo często zamawiane u producentów tego rodzaju urządzeń, jakimi są chłodnie.

Początkowo jako czynnik chłodzący stosowano od

Początkowo jako czynnik chłodzący stosowano od XIX wieku do lat 1920. dwutlenek węgla. Został on wyparty przez czynniki z grupy fluoryzowanych węglowodorów, które mogły być stosowane przy niższym ciśnieniu roboczym w układzie chłodzącym. Po wycofaniu fluorowęglowodorów stosowano czynnik R12 (dichlorodifluorometan), który miał dobre właściwości termodynamiczne i wolno ulatniał się z układu chłodzącego.
Jako szkodliwy dla warstwy ozonowej został zgodnie z podpisanym w 1987 roku Protokołem Montrealskim wycofany z użytku.

W następnych latach stosowany był czynnik R134a (tetrafluoroetan) o dobrych właściwościach termodynamicznych, jest on jednak gazem cieplarnianym o bardzo wysokim indeksie GWP (1300).

W związku z tym w Stanach Zjednoczonych i Japonii producenci zostali zobowiązani do bardziej wydajnym układów chłodzących, co zmniejszy zużycie czynnika.
W Europie samochody od 2011 roku miały być wyposażone w układy klimatyzacji, w których czynnik R134a miał zostać zastąpiony nowym, o indeksie GWP niższym niż 150.

Koncerny motoryzacyjne zwlekały z wprowadzeniem nowych regulacji, ostatecznie weszły one w życie w 2014 roku.

W Europie stosowane są czynniki HFO1234yf (tetrafluoropropen: zbliżona charakterystyka termodynamiczna, indeks GWP=4) lub R744 (dwutlenek węgla, indeks GWP=1).Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Klimatyzacja

.