pompa paliwa vw bora

Montaż LPG do samochodu z turbo

Obecnie bardzo dużo samochodów z silnikami benzynowymi wyposażonych jest w instalację gazową.
Jest to bardzo ekonomiczne rozwiązanie - LPG jest znacznie tańsze niż benzyna.
Przy obecnych cenach można zatankować 30 litrowy zbiornik za mniej niż 50zł.
Tak więc wiele osób zadaje sobie pytanie - czy do mojego samochodu z turbo mogę założyć gaz? Prawdopodobnie starsze rodzaje instalacji miały problemy z prawidłową pracą z silnikami turbodoładowanymi. Charakterystyka spalania samego gazu LPG jako paliwa powodowała wypalanie zaworów w głowicy silnika.

Ten problem dotyczył szczególnie samochodów z turbo. Współczesne instalacje LPG oparte są na zaawansowanych systemach wtryskowych i działają dokładnie tak jak systemy wtrysku benzynowego.

Komputery tych instalacji zbierają dane z dokładnie tych samych czujników co komputery wtrysku benzynowego. Dodatkowo komunikują się z komputerem samochodu. Dzięki temu instalacja LPG zapewnia optymalną ilość paliwa. Znakomitą funkcją jest też dotrysk benzyny podczas pracy na LPG - pozwala to bardzo efektywnie schłodzić zawory.

Podstawy termodynamiczne działania silnika diesla

Obiegiem porównawczym współczesnych silników wysokoprężnych jest obieg Seiligera-Sabathé.
Obieg ten składa się z następujących przemian charakterystycznych: adiabatyczne sprężanie, izochoryczne podgrzewanie czynnika, izobaryczne podgrzewanie czynnika, adiabatyczne rozprężanie, izochoryczne oziębianie czynnika. Obieg porównawczy jest obiegiem teoretycznym.
Silnik rzeczywisty pracuje wg obiegu, składającego się z nieco innych przemian.

Sprężanie i rozprężanie nie są adiabatyczne, ponieważ występuje wymiana cieplna ze ściankami cylindra, głowicą, tłokiem i innymi elementami.

Nawet, gdyby występujące procesy były adiabatyczne, nie byłyby odwracalne.

Ogrzewanie czynnika nie jest izobaryczne, następuje najpierw wzrost ciśnienia, a potem jego spadek.

Najważniejszą różnicą jest to, że obieg porównawczy opisuje układ zamknięty (wykorzystywany jest wciąż ten sam czynnik), a obieg rzeczywisty układ otwarty (następuje wymiana czynnika roboczego).Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_o_zap%C5%82onie_samoczynnym

Co zrobić z rozbitym autem?

pompa paliwa vw bora Co zrobić z samochodem, który nie nadaje się do użytku? Najłatwiej - sprzedać firmie, która skupuje takie pojazdy. Takich ofert na rynku nie brakuje - jeżeli twoje auto zaliczyło wypadek i nie opłaca się go naprawiać, warto z takiej opcji skorzystać.

Zawsze trochę pieniędzy wpadnie nam do kieszeni.

Gdy auto jest już niesprawne i nie chcemy go naprawiać, też możemy wybrać takie rozwiązanie.

Takie firmy najczęściej po kupieniu takiego rozbitego samochodu wykorzystują części, które są jeszcze sprawne, by je sprzedać.

Można oczywiście zrobić to samodzielnie, ale po pierwsze - trzeba posiadać minimum wiedzy mechanicznej, po drugie - wymaga to czasu i dostępu do kanałów sprzedaży.

Na małą skalę (jednego samochodu) może tez się zwyczajnie nie opłacać.
Dlatego warto dobrze się nad tym zastanowić.

Jeżeli mamy żyłkę majsterkowicza i znamy się trochę na samochodach - warto samemu sprzedać to, co z naszego aut zostało.

Jednak jeżeli nie mamy o tym pojęcia - lepiej sprzedać uszkodzony samochód.
.

Widok do druku:

pompa paliwa vw bora